Advokat Vladan S. Bojić: Otvoreno pismo – deset pitanja predsjedniku i premijeru Crne Gore
1 min read
Advokat Vladan S. Bojić
„Poštovani,
Zbog sveopšteg pomirenja kanonskog pravoslavnog stanovništva i svetinja u Crnoj Gori, radi prevaziležanja podjela, jer naša crkva ne poznaje naciju, državljanstvo ni rezidentstvo, već sveto i jedinstveno kanonskim normama propisano ustrojstvo i želju da svako onaj sa vjerom u Boga, bilo koje vjere on bio, po sopstvenom izboru, uzme učešće u crkvenim bogosluženjima. Crkva, ne smije biti sredstvo i poluga, za bilo šta drugo, pogotovu ne, za tvorbu neke nove CPC.
U crkvama se nikada ne ispovijeda u simvolima vjere ni ruska, ni grčka, ni srpska, nego jedna Apostolska crkva. Pravoslavno biće nije nacionalno, takvog nema u vaseljeni. Nazivi svih crkava nisu uslovljeni i zadati po nacionalnom ili državnom atributu, već uslovljenošću tih starozavjetnih kanona, povjesnom i i spoljašnjom kodu zakonomjernosti, nikako crvenim bićem.
Ističem da je titostičko nasljeđe zloćudne naravi, što se teško liječi, posebno u Crnoj Gori.
U pravcu razriješenja ovakve opasne situacije, nužno je dati javnosti vjerodostojne odgovore:
1. Zašto je Crna Gora sa Svetom stolicom 24. juna 2011. zaključila „temeljni ugovor“, a onda i zakonom 8. juna 2012. (međunarodni ugovor po čl.9 Ustava ima pravnu snagu primata nad svim zakonima i pravnim poretkom Crne Gore, s neposrednom primjenom), a sa SPC/MCP – niste?
2. Zašto je Crna Gora svim trima konfesijama čiji su predstavnici ujedno i članovi vladajuće koalicije, jemčila njihovu imovinu i uknjižbu imovine tih vjerskih zajednica u UNCG, a SCP, tj. njenoj MCP niste, već da silom zakona preknjižite tu imovinu na državu i kao vlasnik, a skupa s onim verskim konfesijama, i ujedno i vašim koalicionim partnerima, njome gazdujete?
3. Zašto svim trima konfesijama bespogovorno priznajete njihovo potpuno autonomno kanonsko pravo i nesporan pravni subjektivitet, kontinuitet, ustrojstvo i to im neupitno takvo zajemčite, a to isto odbijate da priznate SCP, tj. vjekovnoj MCP i njenim eparhijama, njihovo u Crnoj Gori vjekovno kanonsko pravo, nesporni subjektivitet i nesporni kontinuitet?

4. Zašto svim trima konfesijama Crna Gora obezbjeđuje pravo restitucije i mješovite komisije a SPC, tj. MCP i eparhijama NE, pa zar ne uviđate kršenje čl. 14 st. 2 (ravnopravnost vjerskih zajednica) čl. 8 (zabrana diskriminacije) i čl. 14 EK, te čl. 1 Protokola 12, čl. 58 Ustava CG (jemstvo svojine) čl. 1 Protokola br. 1. (pravo na imovinu) čineći tim vjerske zajednice jasno neravnopravnim, a SPC/MCP i njene 4 eparhije podrvgavajući najtežem vidu diskriminacije?
5. Zašto bar implicirate objektivnu neistinu da je pravoslavni crkvu u Crnoj Gori ukinuo dekretom Aleksandar Karađorđević 17. juna 1920. a stoji autentični akt potpisan od arhijereja pod predsjedništvom Mitropolita crnogorsko-primorskog Mitrofana Bana, Pećskog Gavrila Dožića i episkopa Kirila Mitrovića 26. 12. 1918. da su se po kanonskom pravu ujedinile “Nezavisna srpska Sv. crkva Crne Gore” s “Autokefalnom pravoslavnom crkvom u Kraljevini Srbiji”, a da je regent, ukazom to kanonsko autonomno opredeljenje isključivo konstatovao i primio k znanju?
6. Zašto zaobilazite tomos Sv. Sinoda Vaseljenske Carigradske patrijaršije br. 1149 izdat Ujedinjenoj SPC koji joj je izdat po Ustavu Carigradske patrijaršije i tomosom nju priznao za jedino legalnu i legitimnu crkvenim aktom Ujedinjenu Srpsku pravoslavnu crkvu 19. februara 1922. i što pominjete raskol i konkurenciju u jedinoj kanonskoj crkvi u Crnoj Gori kad raskola i konkurencije ne može biti, između kanonske crkve i udruženja čudaka, Vaseljenskim aktima raščinjenim i anatemisanim bivšim pravoslavnim vjernicima, čije je udruženje registrovano u policijskoj stanici u Cetinju 2000. i kako njenog poglavnika danas nazivate vladikom?
7. Je li Sveta stolica u Crnoj Gori, tj. da li je Sveta stolica u stranoj državi (Vatikanu) i da li je Splitsko-makarska Metropolija a u čijem je nominalno formalnom pravnom sastavu Kotorska biskupija i jesu li gradovi Split i Makarska u Crnoj Gori ili u R. Hrvatskoj, odnosno da li je nadbiskupija Hrvata u državi BiH koja zahvata i Sutorinu, iz strane države Hrvata BiH ili je Sutorina po geografiji sastavni deo BiH ili “konfiguraciono” sastavni deo Crne Gore?

8. Da li znate da se Aleksandrijska, Antiohijska, Jerusalimska, Češka i druge pravoslavne patrijaršije protežu na niz drugih suverenih država, pa otkud vam i pomisao da uskraćujete Patrijaršiji SPC, MCP i eparhijama prava i limitirate je (drugim ne) na teritoriju Crne Gore, što u svijetu pravoslavlja jeste svetovno miješanje o „infrasteukturama i filijalama” SPC, te zašto vrijeđate SPC/MCP, njene eparhije i pravoslavne vernike u našoj Crnoj Gori?
Ustavom iz 1957. SPC je kanonizovala sve eparhije, prava i subjekte, što svaka država poštuje.
9. Zašto demantujete OIZ (V. Bogišića koji je striktno odelio imaonike/vlasnike, tj. titulare prava svojine s jedne na državnoj imovini koja je tačno definisana i na crkvenoj imovini koja je tačno definisana ignorišući protek vremena (1888. – 1980.) do kad je neposredno a potom kroz pravna pravila važio OIZ, te se ujedno ne priupitate kako je moguće da ignorišete i Zakon o državnom premjeru i katastru iz 1984. (važio do 2000.), kojim su državi bila na raspolaganju razna pravna sredstva (javno izlaganje, prigovor, žalba, brisovna tužba), a da država nikad nije koristila ma koji pravni lijek u kompletnom periodu do danas, a danas želite da golom silom zakona ništite svoje definitivno izgubljene svekolike pravne mogućnosti i pravna sredstva?
10. Kako mislite da po Zakonu o “zaštiti” kulturnih dobara Crne Gore, te čl. 11. st. 1 tač. 9 steknete pravo svojine na vjerskim objektima (!?) kad je svrha “zaštita” tih dobara “nevezana od vlasnika”, i u EK i UNESKO, po kojim je propisima jedino zadato da rješenjem država odredi koje će ona kulturno dobro “štititi, čuvati i izdvajati sredstva za njihovo održavanje” što se zakonomjerno bilježi u katastarskim listovima nepokretnosti u UNCG i ništa više od toga?
Zakonom o državnoj imovini je ona tačno normirana, a nema u njemu imovine vjerskih zajednica.
Vođeni dobrim primjerom tri kofesije, SPC/MPC, traži sporazum, a da ZSVUPVZ, povučete.
Svaki pravnik zna, da je valjan ustavno i kanonski uređen sporazum bolji od milion parnica i zato pretendujemo podjednak status kakav je Crna Gora omogućila trima vjerskim konfesijama.
Štaviše, pravoslavnoj konfesiji preovlađujućoj i iskonskoj u CG dolikuje taj način kao i vama.
JAVNOST MORA ZNATI. ZATO LJUBAZNO TRAŽIM JAVNE, PRAVNE, JASNE ODGOVORE.
NEMOJTE UZETI ZA ZLO ŠTO PISMO OTVORENO PIŠEM, JER JE ZLO ĆUTANJA VEĆE“.
Podgorica, 14. avgust 2019.
Advokat Vladan S. Bojić
Državljanin i rezident Crne Gore
Vjernik SPC, tj. Mitropolije crnogorske primorske
KREČ JE TEBI U GLAVU!!!
G-dine Boškoviću, Vi ponovo „ćerate“ ovu blasfemičnu polemiku, pa me primoravate da je nastavim. Što se tiče anonimnosti ili javnosti istupa na portalu, Vi bi trebali da znate da navođenje imena nije nikakv dokaz da je to i tačan naziv istoga. Ja g-dina Bojića ne poznajem, (površno sam mu znao oca) jer iako sam rođen u Peći, (skoro u centru Peći), davne 1950, iselili smo se sa Kosmeta 1980 god.. Tačnije rečeno-isćerani smo od „naših“ komunjara, naklonjenih šiptarima a osionih prema nama, remetilicima njihove bratstvo-jedinstvene ljubavi. Zato bi trebalo da Vam je jasno zašto na mene ne ostavlja nikakav utisak činjenica da je neko bio državni funkcioner u ono zlo vrijeme. Mnogima su više zla učinjeli ti „naši“ požmirepi svojim nečinjenjem i žmurenjem pred šiptarskim nasiljem, od samih šiptara. Možda ste Vi, g-dine Boškoviću, bili u tadašnjim organima vlasti, lično zaštićeni državnom silom, pa ne možete shvatiti osjećaj bespomoćnosti malog čoveka, priklještenog između šiptarskog terora i ignorantskog (ponekad neprijateljskog) odnosa „tvoje“ vlasti. I pored isćerivanja, i dalje sam često bio u Peći.
U odnosu na profesionalni rad g-dina Bojića, nemam nikakva saznanja, osim javno dostupnih iz medija, pa ne mogu ni da sudim o njima, kao što u ovoj polemici ni nisam. Jedini animozitet prema g-dinu Bojiću imam zbog njegovih javnih, skoro ličnih, odbrana proskribovanih njegovih branjenika Brana Mićunovića i Bebe Popovića, po mom mišljenju, najpodmuklijih neprijatelja tradicionalnih vrednosti Srba. Takve njegove izjave su mi nespojive sa njegovim današnjim likom velikog srbina.
Jer, nemojte mi zamjeriti što ću reći: Ja apsolutno više ne vjerujem NIJEDNOM „VELIKOM“ političkom Srbinu, poslije tolikog broja izdaja takvih „velesrba“. Setite se samo vuka nepomenika i „njegovog kidanja ruka“, ili našeg bližeg jadova novaka. Zato mi je kao okidač za reagovanje bilo blasfemično „uzdizanje u nebesa“ g-dina Bojića kao „VELIKOG SRBINA“ od strane nekih komentatora, i njihove primitivne, uličarske uvrede prema meni, kada sam upozorio da su preterali u svojim istupima idolopoklonstva.
De ne bih dalje dužio, g-dine Boškoviću, u mojim negativnim komentarima prema g-dinu Bojiću nema nijednog ličnog elementa, kao ni profesionalnog, već isključivo nacionalna povrijeđenost njegovim ranijim, neprifesionalnim postupcima, i sadašnjim pokušajima da „prekreči“ svoje ranije greške.
Ne bi bilo zgorega ova pitanja postaviti i patrioti Bečiću.
Uostalom “Pecanac”, napištite vi ovakvo nešto protiv Mila i ekipe, ili vas je strah ili ste neznaveni ili to oboje. Pod pseudonimom blatite ljude, iziđite ka čoek iz te rupe i pokažite malo kuraži! Za vas je advokat Bojić Filadelfija! Vi mora ako se slovite Pećancem iz nekog sela oko Peći. Iz Peći NIJESTE.
Opet ste promašili. Za svakog advokata punomoćje je primarno i advokatska svetinja. I nije bilo nikakve odbrane Bebe, nego njegove tužbe protiv iinsinuacije sa presa da je Beba postavio njene skaredne snimke na uvid javnosti, što se pravnosnažno utvrdilo neistinitim. Zna cijela Podgorica da je to djelo njenog eks momka iz Granda. Dakle, opet griješite, a opšte je mjesto da je ON a ne neko drugi za vrijeme bombardovanja 1999. obavljao dužnost istražnog sudije Okružnog suda u Peći i da je pritom i ranjen rizikujući stotinu puta sopstven život za otadžbinu sve do polovine juna 1999. Pitajte njegove kolege kolike je žrtve podnio i sa kakvim se alama junački nosio NATO zločinaca. Sve će vam biti kristalno jasno. A nastup advokata u odbranu ili ostvarenje prava klijenta je lična stvar. Laž je da zastupa državne firme, izuzev bedne Pošte, svi klijenti su privatne firme, banke, udruženja osiguravača CDA, kao i koliko pouzdano znam sa najvećom strašću i naporima zastupa radnike i niz sindikalnih organizacija, i Uniju sindikata, i smijenjenog Čobeljića, i to trebate znati da ogroman dio posla obavlja što advokati kažu pro bono, bez naknade. Kao i otrovanu đecu u Čanju i
tako redom. Zato ne sudite na osnovu glasina i medija, već činjenica. Posrijedi je izuzetan čovjek i pravni stručnjak, vazda vjeran crkvi i svojoj otadžbini. Preporučujem vam da ga lično upoznate, tada će vam svanuti sve ka na dlanu.
Za razliku od mnogijeh koje znam on nije nikad izdao ikog a kamoli svoj rod i crkvu. Za vašu info mene zastupa u jako komplikovanom sporu već tri godine, bez IJEDNOG CENTA. Uz to grdno griješite jer vidim da nemate saznanja kakve je tragične posljedice imao i on i njegova familija. On je da ja znam po fotografijama iz njegove kancelarije dvaput obnavljao u Peći porodičnu grobnicu, đe su mi i otac, i stric i tetka (svi pomrli u svojim 40-im, kao i đed i baba počivaju sahranjeni. Bodo Bojić, njegov ktac pto sam čuo od svih Pećanaca je razriječen kao sudija 71. zbog toga proganjan, zbog protivljenja ustavnim promjenama, a vaši Pećanci iz svijeta pravosuđa ga smatraju krovom svih pravnika iz svih oblasti. A umro u 43. Kao čovjek vas uljudno molim da prestanete sa ovim skrnavljenjem čovjeka, jer time sebi činite zlo. Ja se potpisah a vi ne. A bilo bi učtivo da se zna ko je taj Pečanac koji dovodi u pitanje advokata Bojića.
Neobavješteni, Justicija je na kolektivnom odmoru svuda po svijetu, od 5. avg. do 25. jer sam im klijent i bar to znam. O gospodinu Bojiću birajte riječi, jer to što zborite vrvi od laži i poluistina. Taj advokat uživa najviše poštovanje i kod klijenata, svih vrsta, kao i ljekar, to je takva djelatnost koju vi prosto ne razumijete. Ali i veliko poštovanje kod sudija, kolega i profesora. Grdno ste se ogriješili. Nemojte više, jer ste očito suviše ostrašćeni nekom mržnjom. Ispadoste i smiješni i glupi. Čuvajte energiju.
G-dine Boškoviću, u mojim komentarima nisam nijednom doveo u pitanje profesionalni ugled g-dina Bojića kao advokata. Vjerovatno je uspješan, čim je na sajtu Iustitie postavio mnoge firme, dosta državnih, ali i privatnih. Jedini razlog mog, možda besnog reagovanja, je njegov profesionalni rad 2012-15 god, kada je punio novinske stupce pristrasnim, odbranaškim izjavama u zaštiti veoma opskurnih postupaka nekih njegovih klijenata, a koje izlaze iz forme advokatske odbrane, i može se protumačiti kao lični čin. Najproblematičnija je odbrana Bebe Popovića u sporu sa Vanjom Ćalović, gdje je njegov branjenik na najprizemniji i najpodmukliji način pokušao da dezavuiše svog političkog protivnika. Mislim da advokatska čast mora imati granice, i da častan i moralan čovek, iako je advokat, mora odbiti odbranu takvih monstruma. To je jedini razlog zašto ne mogu prihvatiti njegovu odbranu MOJE crkve MCP, jer takvi branioci „sa puterom na glavi“ su uvijek lak plijen đavola maskiranog u liku neke NVO crkve, ili đavola sakrivenih iza državnih funkcija, čak najvećih.
Meni se cini da je ovaj tzv Pecanac, prepun ljubomore, zavisti, lazi. Sto je mnogo, mnogo je. Ne mora da usvoji drugacije glediste, nego da shvati. Zlo je kratkog veka i na njemu ne treba zasnivati nista. Treba biti covek. Dragi moj mrzitelju, ti sto se krijes i nemas ime, ..“ covek je bice kome moze i Bog da se obraduje, a od koga moze i djavo da se postidi“..
Sjajna pitanja, zanimljiv pristup temi, nov. Bravo za Bojica!
Poštovana g-đo ili g-đice Sonja, imate li hrabrosti da stanete pred oltarom i ustvrdite da u Vama nema Zla, poltronstva, kukavičluka. Ja sam u komentarima samo iznosio činjenice o ranijim postupcima Vašeg IDOLA, doista veoma lukrativnim, ali daleko od principa poštenja koji bi trebali da važe za VELIKOG Srbina, koji nisu bili baš hrišćanski ni moralni. I niko od vas botova iz Iustitije ne odgovori na te činjenice, već se ostrviste na mene salvama najprimitivnijih uvreda. I još imate hrabrosti da uzimate u usta Božje ime i hrišćanstvo kao zaklon za svoja nepočinstva. Jedino ste u pravu na kraju svog pisanija, jer od vaših uvreda i psovki : „… i đavo može da se postidi.“ Ja Vam opraštam, jer verujem da bi Vam i Bog oprostio, jer ne znate što činite.
Vlatko, prččitaj moje otvoreno pismo Koviću!
… Genocid Srba komunosektaša nad sopstvenim narodom i u Crnoj Gori, i u Srbiji!
Neophodna formalno_pravna , ne i samo istorijska, redefinicija zločina Srban nad srpkim narodom tokom i neposredno poslije Drugoga rata! Ne potrebna, neophodna Rezolucija ili kakav drugi akt države!
Inače, otprilike upola žrtava posleratnog orgijanja u Srbiji popisano poimenice (oko 67.000 hiljada) do sada, ustvari, do pretprošle godine, od kada se više ne čuje ni glas od Državne komisije za ispitivanje zločina poslije rata u Srbiji!?
Neko zaustavio …
Pozdrav, odavno te nije bilo!
Bravo za Vlatka i Đikana !!! I kada ti se čini da si najslabiji i najrovitiji, može se pobediti ako se sva snaga usmeri ka jednom jedinom cilju koji ste upravo precizirali !
Ćikane,
Ja sam za formalizovanje onoga za šta sam se borio sve ove godine. Uzrok ovoj izdaji i Sodomi i Govori je prethodno bratoubistvo i genocid. Da ne bi gubili vrijeme, red je da objedinimo snage i administrativno formulišemo pravim imenom ono što je Srpski narod u Crnoj Gori preživio, a to je GENOCID.
Tzv Židova nacija, koje se isti odrekao, nastala je na oce-brato-kume-ubistvom. Iza nje stoji Vatikan, a Zagreb zvanično upravlja i podučava. Najveći Srbomrsci imaju veze sa Zagrebom, Tirani i u suštini su konvertiti.
Da je bilo sreće da su mene i moje saborce,2011 godine podržali oko školovanja na Srpskom jeziku i moje uporno insistiranje na povratku Srpskog jezika kao službenog, danas bi nam druga situacija bila. Ne treba zaboraviti ni etničko čišćenje Srba iz državnih organa i neko će morati i za to odgovarati.
Svakako ću pročitati pismo g-dinu Jovići, koga izuzetno cijenim.
Razlog ustaškog delirijuma u montenegru, je zato što niko nije odgovarao za genocid počinjen u tzv Baldaćijevoj pobuni, Lijevim skretanjima, pogromu do Zidanog mosta, zločinima na Golom otoku i sve do današnjih dana.
Drezdenski kongres je zacrtao antisrpsku politiku na ovim prostorima i ona traje do današnjih dana. Pod hitno proslijediti Rezoluciju o genocidu nad Srpskim narodom u Crnoj Gori koji je počinjen u pomenutim istorijskim događajima.
Treba tačno utvrditi koliko je ubijenih sveštenika Srpske pravoslavne crkve iz Crne Gore, od strane crnogorskih komunista i ustaša. Ne zaboravite i pakt sklopljen između ustaša i komunista prije drugog svjetskog rata, koji su potpisali Moša Pijade i Mile Budak. Neko će morati da odgovara za širenje fašizma, nacionalne i vjerske netrpeljivosti i podsticanje ratnih sukoba.
…. A da “ pećanac“ kaže što ima, a da mi ne presuđujemo i psujemo!
V.S.B. u konkretnoj stvari bezupitno vlada “ materijom“ i to ne samo kao vrhunski pravnik, nego i kao vrhunski intelektualac!
Nije ostavio ama ni milimetar prostora za režimske oponente, svi zagrobno ćute!
… Najargumentovanija i najutemeljenija kritika zloga nauma da se otme imovina SPC, da se destruiše život pravoslavnog čovjeka u CG kojoj odgovora nema, niti će ga biti, u ovoj stvari ga čini NEUPOREDIVIM!
To su ljudi prepoznali, otud i prećerivanja u pohvalama!
… A “ pećanac“ svoga posla on.
“Pećnac” – TI SI POTPUNO NAFILOVAN IDIOT!
Botovi iz kancelarije Iustitia, odgovorite na kratka TRI pitanja:
1)-Da li je vaš idol bio zastupnik Vladimira-Bebe Popovića 2014-15 godine ?
2)- Da li je vaš idol bio zastupnik bio zastupnik Lutrije CG Brana Mićunovića i njega lično i Sava Grbovića, oko 2013-15 god
3)-Da li se vaše kancelarije nalaze u PC Euro point, vlasništvo Veselina Mijača, poslovnog partnera Brana Mićunovića, preko puta hotela Podgorica, i u kojem se, u vašem komšiluku, u istoj zgradi, nalaze kancelarije Instituta za javnu politiku Bebe Popovića, i gde kvadratni metar zakupa kancelarije košta najmanje 20€
Morate priznati, previše slučajnosti za jednog VELJEG Srbina, jer je i onaj novak „slučajno“ imao sobu u hotelu Crna Gora, tačno preko puta kancelarije Mia Caneta Subotića i Aca (znate kojeg)
Botovi iz kancelarije iustitia, vas sedam-osam zaposlenih, tako neodoljivo podsećate na kandidate za prijem u Skoj, koji su u svojim molbama za prijem u tu „slavnu instituciju“, koristili iste slavospeve kad pomenu „najvećeg sina naših naroda i narodnosti“, kao što vi koristite kad „slavite“ vašeg ŠEFA. Ne zamjeram vam, posao je posao, ali ipak ne prećerujte, jer delujete komično. Inače, ja sam iz Stare Crne Gore, i svi moji preci i po očevoj i majčinoj strani, i svi smo bili SRBI, što nije bilo baš lako i profitabilno posle 1945 god. U Peći moj otac nije mogao biti sudija, jer nije bio član partije i smatran je kao težak kulak, za razliku od vašeg IDOLA i njegovog oca, što im na kraju i ne zamjeram, jer ispod Karagača nisu imali zemlje za obradu, pa su morali raditi u državnu službu. Ali, djeluje ironično kad komunistički koristoljubnici danas napadaju tu njihovu raniju „zlatnu koku“, kako bi se dokopali nove sinokure.
Da ucutis malo, ne brukaj se više i ne krij se više iza toga Pecanac. Nas ima dosta na sve strane pa znamo da ocenimo sa koje strane vetar duva. A ako si zaista Pecanac SRBIN ona si u velikoj zabludi ili si nesto debelo naplatio. Ne prodaje se vera za veceru moj zemljak.
ANB je li MIŠU?!! Plaćaju dobro!
NISI TI BOJIĆU NI DO ČLANKA!
Svaka čast advokate Bojiću na pismu na koje nećeš dobiti nikakav odgovor a sebe ćeš svrstati ako već nisi u beskrajnu listu ”bezbjednosno interesantnih lica”. Kapa dolje advokate, na hrabrosti da ukažeš na fakta nasuprot vatikansko-brozovskim falsifikatima na kojima se bazira kampanja režima protiv SPC u CG.
Došlo je na red uništenje Pravoslavlja, kako to reče Bžežinski jer su jedini pravi protivnici globalizma odnosno preciznije Satananizma.
Hrvatski partizani su nosili trorogu kapu, popularno nazvanu ”Triglavka” Pjevali su: ”Nosim kapu sa tri roga. Ja se borim protiv Boga!” Hajde da postavimo pitanje ko su oni koji se bore proriv Boga? Pa protiv Boga se bore pali Anđeli – demoni, na čelu sa Luciferom – vrhovnim demonom Satanom. Prošle godine je u blizini Knina obnovljen spomenik trorogoj kapi.
Dakle Udbaška čizma i dalje gazi!
Crnki od pakosti pašče zavidljivo. Bojić je uvijek bio i ostao čisti SRBIN i u Peći i u Beogradu i u Podgorici! A ti si lažni Pećanac, mješanac dukljanošipac!
Pozdrav Haradinaju “Pecancu”, lipsava od čemera, pakosti i muke. Za prezrijet!
Posebno nestvarno djeluje ovako „hrabro“ njegovo „srbovanje“ u ovoj diktatorsko-špijunskoj državi, kojim se izlaže „riziku“ da izgubi „zlatne koke“ kao branovu i džigijevu lutriju, ili Institut za javnu kuću, pardon politiku Bebe Popovića, čiji je takođe bio zastupnik (možda je još). Zašto tada nije bio Srbin, i odbio da zastupa podmukle srpske neprijatelje i najvažniju logistiku ovog anti-srpskog režima ? Šta je tada prevladalo, „zeleno zlato“ ili elementarni strah ?
Zar ne vidite ljudi koliko su ovi „hvalospjevi“ prešli svaku granicu dobrog ukusa i hrišćanske skromnosti. Ovako nisu „dizali u nebesa“ ni onog nepomenika u najzabitijem zaseoku na partijskom sastanku. Čitajući ova neozbiljna laskanja, u dilemi sam da li ga komentatori doista hvale, ili na onaj podmukli „cetinjski“ način podje…… .
Pizdi dukljaninu šiptarski. Tvoja bolest se ne liječi. Ajt u Dobrotu vrijeme ri je, kao što će i ovima tvojima biti!!!
Kakva je ovo ljudska snaga i veličina!
Raspori im drob a ni da trepne!!!
Velika kućo BOJIĆA!
UČENI I HRABRI SINE, BOT TE ČUVAO!
Oćemo li se resetovati na 1918?
Ako oćemo, onda ćemo opet svi biti Srbi i ujedinićemo se sa Srbijom
RASKRINKAO SI IH PO TEMELJU ADVOKATE! ODRŽAO ČAS!!!
Akademska lekcija iz logike, prava i morala!
SJAJNO MAESTRO!!!
To je pravi advokat
Vladan S. Bojic!!!
OVO OVAKVO SE DOGADJALO NIJE!
BRAVO POSTOVANI ADVOKATE!!!
Bravo Vladane.Konacno neko da javno uputi ova pitanja
PERFEKTAN UM GENIJALAN!!!
SAVRŠEN UM I UNIKATNA HRABROST!
ADVOKAT BROJ
1 i ČOVJEK BROJ
1. i ZNALAC BROJ
1. i HRABROST BROJ
1. BOG TE ČUVAO!!!
SAVRŠENO PISMO! DALEKO VIŠE I DUBLJE OD PISMA!
Ovoliku dozu hrabrosti i znanja nism nikada vidio ni cuo da postoji. Kapa dolje kolega!
Izuzetna percepcija, izuzetan pravnik, izuzetna hrabrost. Izuzetno pravno i opste obrazovanje!!
KRUCIJALNO VAZAN TEKST! SVAKA CAST KOLEGA!
Svaka cast kolega! Sjajna ideja, sjajan uvid! Bravurozni zakljucci! U METU SVAKI METAK!
OVAKAV UM SE RIJETKO RAĐA!!!
VELIKO DIVLJENJE ZA ADVOKATA BOJIĆA!!!
BLISTAVO!BLISTAVOBLISTAVO
BLISTAVO! BLISTAVO! BLISTAVO!
MUDANTNO!!!
Ja sam prosto ODUSEVLJENA UMOM I HRABROSCU OVOG COVJEKA!
OVO SU PRAVA PITANJA!
OVO JE RAZGOLIĆENJE!
„Ističem da je titostičko nasljeđe zloćudne naravi, što se teško liječi, posebno u Crnoj Gori.“
Brozomora je teska bolest. Treba nam specijalna vakcina za to!
Kako je pametan i lijep ovaj covjek. Hvala Bogu sto ga imamo.
Zemlja bezumlja samo dokle…jesen ce biti vruca dostinji posle ovoliko afera od marovica.kuljace radjenovica pavicevica stijepovica duska knezevica…lakića …
Objavite mi prethodna dva komentara na pitanja ovog lakrdijaša, koji ili plaća ove komentare i hvalospjeve na njegov račun ili sam sjedi i piše ih. Vi tako zamišljate slobodu govora i demokratiju?
Bravo ti ga brate moj
EPOHALNO! FANTASTIČNO! UBITAČNO!
VELIKI ADVOKATE BOJIĆU!!!
BRILJANTAN UM – BRILJANTNA MISAO -BRILJANTNO OBRAZOVANJE!
SVAKA CAST I SVAKA CAST I SVAKA CAST!
Ako odbiju ovakav način, već ostanu kod izgovorenog da je obrazovanje nekakve sveže CPC kao “poslednji korak i formiranju nacionalnog identiteta”, onda su duboko zagazili u protipravlje i nasilnu asimilaciju pravoslavnog življa Crne Gore, što je pogrešnan a krajnje anticivilizacijski put, jer se identitet gradi vjekovima u duhu i biću nacionalnog jedne etnije, a nikad se ne “stvara zakonom”. Jer i Hitler, i Staljin, i Pavelić, i Broz, su svoje naume: konclogora, gulaga, sabirnih centara i golootočanskim normama, takođe utvrdili zakonima, a i sami veoma dobro znate kako je to sve skupa fatalno završilo. Ponajviše za zakonodavce.
Svetov zet odrađuje posao za Mila,mada nebih povjerovao da je to iz njegove glave,bar mi on tako izgleda.Možda ga punac savjetuje,mada on nebi „prdio lude“ kao ovaj ministar. Enigma je ko ove crkvene zakone izmišlja.Ministar pravde je prezauzet da bi na ovo gubio vrijeme;jedino ako se ovo posebno placa.
OVO OVAKVO VIĐANO NIJE NIKADA!!!!
SRPSKI UM!!!
Fenomenalno. Nemam riječi. NIJEDNE!!!
Nevjerovatan um i hrabrost. Nevjerovatni Bojiću!!!
Sta reci sem priznati da su njegovi tekstovi „BAUK“ koji kruzi Crnom Gorom i sa kojima se objelodanjuje i raskrinkava do koske drzavoliki provizorij zvani Montenegro i rezim jednog covjeka koji je na vlasti tri decenije. Njegovi tekstovi su strah i trepet po politickog lidera i ujedno gospodara, kao i za njegove DRPS-ovce.
PRAVI RAZARAČ!! Jeste BAUK OVOM REŽIMU!!!
Ne znam zašto, ali iz prvog pokušaja ne mogu da potpišem komentar. Tako da se ovo gore “ anonimno“ ima smatrati mojim!
“ … jer naša crkva ne poznaje naciju, državljanstvo ni rezidentstvo …“!(V.S.B.
Ne naša, nijedna crkva svijeta, svejedno koja!
Jer, pravoslavna crkva : “ teritorijalno je organizovana na eparhijskom, pomesnom i vaseljenskom planu. Zajednica je nekoliko pomesnih crkava koje ujedinjuju više eparhija jedne šire oblasti i koje se nalaze u međusobnom liturgijskom, dogmatskom i kanonskom jedinstvu. Današnji pomesni poredak je sledbenik ranohrišćanskog crkvenog poretka (pentarhije)!
Dakle, “ oblasti“, ne i država!!!
Pravoslavno kanonsko pravo NE POZNAJE DRŽAVNE CRKVE! Ni neke druge crkve, nijedna, takođe, ne poznaju!
Evo, da se i time na kratko pozabavimo i na sledeći način koji pojašnjava prirodu crkvenog ustrojstva : naša crkva zvanično se zaslovljuje kao Srpska pravoslavna crkva! Nije slučajno, i nije samo riječ o banalnoj terminlogiji, naprotiv, nego o suštinskom i sadržajnom imenovanju, što je nešto sasvim drugo! Zato, iz tog suštinskog razloga, naša crkva, kao ni bilo koja druga pravoslavna crkva, nije imenovana Pravoslavnom crkvom Srbije, iz čega bi bilo odmah jasno da se radi o, bez svake dileme, državnoj crkvi države Srbije!!!
Izuzetak koji potvrđuje pravilo su pokušaji da se, izvan gore pomenutog suštinskog imenovanja, ustvari, razori kanonsko jedinstvo pravoslavne crkve pokušajem da se nasilno konstituišu „paradržavne “ crkve Ukrajine i Makedonija, vidimo sada i Crne Gore, svejedno naziva!?
… Da se dugoročno cjelinom reformiše istorijsko ustrojstvo pravoslavne crkve tako što će “ buduće“ crkve, one da se teritorijalno ustroje u skladu sa granicama suverenih država i tako na mala vrata postanu, ustvari, državne crkve!? Koje u tom slučaju ne bi bile jedinstven organizam i religijski entitet nego svojevrsni corpus separatum tijela pravoslavne crkve, negacija njenog jedinstva kao uslova svih uslova njenog postojanja!!!
Dakle, taj pokušaj da se naruši kannonsko jedinstvo pravoslavne crkve inicirano je, u širem jednom kontekstu, kao vrsta specijalnog rata ne protiv pravoslavlja primarno, kako to i nije osnovni cilj, nego protiv država u kojima pravoslavlje egzistira kao tradicionalna religija. Što je prije svega, u konačnici usmjereno na Rusiju! A ni Srbija nije pošteđena tog skrivenog cilja stvaranja državnih crkava u svijetu pravoslavlja!
Dakle, ovo nekanonsko “ previranje“, sa otvorenmi, neskrivenim mješanjem tri gore pobrojane države države – ni slučajno nije suštinski odraz kanonskog nejedinstva unutar pravoslavne crkve, nego uticaj SPOLJA Koji ima svoj jasan politički i geo_strateški kontekst i cilj, čije inspiratore i protagoniste treba tražiti u jednoj drugoj crkvi prozelitskog portfolia i zemljama iz skoro pa vječite geopolitičke podjele hrišćanskog svijeta na Zapadnu i Istočnu civilizaciju! Što je svakom iole upućenom i obrazovanom jasno. Da je u pitanju bezmalo aksiom, neupitno “ stanje stvari“ u vjekovnoj stalnosti antagonizacije Zapada i Istoka, koja je hibridnog religijsko -_ideološko- političkog karaktera!… Jasno svakome, pa i akterima nezapamćenog ataka i nasrtanja na SPC u Crnoj Gori!
Posebno treba voditi računa da je „Uređenje Pravoslavne crkve na eparhijskom, pomesnom i vaseljenskom planu je jerarhijsko (sveštenonačelničko)!Pravoslavna crkva na vaseljenskom planu je liturgijska zajednica koja ujedinjuje pomesne crkve širom sveta.“
I o tome da :“ Pravoslavna crkva u celini nije pravno lice kao što je Katolička crkva niti na vaseljenskom planu postoje crkvenopravni subjekti kao što su Sveta stolica i Rimska kurija na čelu sa jednim vrhovnim poglavarom (papom).“!
Kako oni, katolici, dabome, imaju sasama drugačiji pristup svojoj crkvi koja je na prostoru čak i državnopravne autonomnosti ima svojevrstan ekskluzivitet, o čemu ponajbolje svjedoči događaj iz 2012. godine prilikom pokušaja da se katolička crkva u Italiji oporezuju za poslovanje u komercijalnoj sferi. Naime, Italijanski državni savet odbacio je danas odluku o ukidanju poreskih olakšica za komercijalnu imovinu u vlasništvu katoličke crkve.
Italijanska vlada je u februaru objavila ukidanje crkvenih privilegija, pozivajući Vatikan da ponese teret dužničke krize.
Međutim, državni savet, kao najviši upravni organ u Italiji, saopštio je da odbacuje takvu odluku zbog toga što je „previše heterogena“. taj pokušaj pritiska je propao … Italijanski državni savet odbacio je danas odluku o ukidanju poreskih olakšica za komercijalnu imovinu u vlasništvu katoličke crkve.
Inače, pravoslavna crkva smatra se : „Jednom, Svetom, Sabornom i Apostolskom Crkvom” čija je glava Isus Hristos. Osnov crkvene organizacije jeste liturgija kroz koju se izražava međusobno jedinstvo svih pomesnih crkava (autokefalnih i autonomnih). Crkveno uređenje počinje od eparhije kao liturgijske zajednice jednog mesta preko pomesnih sabora episkopa do vaseljenskih sabora. Crkva se upravlja na osnovu Svetog pisma i Svetog predanja, pravila vaseljenskih sabora i od njih priznatih pravila svetih apostola, pomesnih sabora i svetih otaca i ustava pomesnih crkava.
Konačno, i više sam siguran da g. Bojić neće dobiti nijedan i nikakav odgovor na postavljenih pitanja vlastima, antisrpskom režimu Crne Gore.
Ali, time pitanja koja je postavio ne gube na značaju i aktuelnosti, naprotiv!
Odsustvo odgovora, koje je već sada izvjesno, samo će potvrditi da režim nema što da kaže, što da odgovori , a da ti odgovori budu smisleni, logični da su zasnovani na relevantnom tumačenju prava!
I kako ono biše, Ustavom su država i crkva odvojene, bez da se jedni drugima mješaju u nadležnosti. Ili se meni samo pričinilo …
1. Da li je geopolitička podela sveta na Zapadnu i Istočnu civilizaciju, dovela do raskola 1054.g. kada se Hrišćanstvo, pa samim tim i Crkva, podelilo na ZAPADNO i PRAVOSLAVNO?
2. Da li je do ove podele došlo usled različitog vrednovanja sistema ljudskih normi ponašanja i vrednosti zasnovanih na veri u nadljudski poredak?
3. Šta se desilo u XVI- XVII veku i šta je „UNIJA“?
3. Da li se onda, nakon dešavnja pod tačkom 1 i 2, može govoriti o JEDNOJ HRISTOVOJ CRKVI, tj. da je današnji pomesni poredak sledbenik ranohrišćanskog crkvenog poretka ?
4. Za 300 godina od raspeća Hrista do preobraćenja cara Konstantina, politeistički rimski carevi preduzeli su ne više od četiri opšta progona Hrišćana. Nasuprot tome , tokom 1700 godina, hrišćani su napravili pokolj nad milionima drugih hrišćana u religijskim ratovima. U čemu je problem ? Može li se više ikada pomisliti i govoriti o sličnosti sa ranim hrišćanstvom ?
Branka, svejedno kome ste ih postavili, pitanja su logična, lucidna i promišljena!
U svakom slučaju, jedno je sasvim jasno i nebitno : ako je onda u vrijeme rana hrišćastva crkva trpela svakovrsni pritisak države(a), nešto malo poslije Velikog raskola Zapadna crkva je u manje više direktnoj službi zapadnih država! A od početaka raspada carstava i na zapadu i na istoku, katoliča crkva deluje simbiotički sa katoličkim državama, tako da i više nego teško razlučiti ko je zapravo kome u službi? Čije su izvorno geo-političke strategije, zapadnih država ili zapadne katoličke crkve, koji oni zdušno zajednički na tome rade! U globalnim, globalističkim interesima i razmjerama!
Bez da to “ partnerstvo“ kriju! ( Sastanak Pape i Regana, samo kao primer)
Đikane, hvala Vam, odlično se razumemo…..ili simbioza Pavelićeve NDH i Alojzija Stepinca, fratra Vjekoslava Filipovića koji je oponašajući Isusa Hrista i 12 njegovih apostola, došao u osnovnu školu u Drakuliću i naredio učiteljici Dobrili Martinović da iz školske klupe izvede jedno srbsko dete. Ne znajući šta će biti (mislila je da dete treba nešto da recituje), izvela je lepuškastu i urednu Radojku Glamočanin, kćerkicu uglednog domaćina Đure Glamočanina, koji je tada bio u zarobljeništvu u Nemačkoj. Dok je učiteljica stajala kod prozora, a 12 ustaša kod vrata, fra Filipović je za katedrom prihvatio dete, nežno ga pomilovao, podigao na katedru i – počeo natenane da ga kolje. Dok se dečja krv slivala niz katedru, a deca skakala i vrištala od užasa, fratar se smireno i dostojanstveno obratio svojim ustašama rečima:“‘Ustaše, ovo ja u ime Boga pokrštavam ove izrode, a od vas tražim da slijedite moj put. Ja primam ove grijehe na moju dušu, a vas ću ispovijediti i riješiti svih grijeha’ “.
Posle navedenog čina je naredio da se sva deca izvedu u školsko dvorište gde je, na utabanom snegu, postavio ukrug 12 ustaša. Teško je, zaista veoma teško, nastaviti dalje sa opisom pokolja koji je posle toga nastao. Završavam zato samo podatkom da je na snegu crvene boje od krvi, na najbrutalniji način, poklano i masakrirano svih 62 dečaka i devojčica. Za pokolj u Drakuliću ustaške vlasti su nagradile fra Filipovića postavljanjem za upravnika logora u Jasenovcu.
Pa se pitam mogu li se oni uopšte smatrati hrišćanima i možemo li mi pravoslavni kojima ovakvi zločini ne samo da nisu svojstveni, već su nepojmljivi svakom normalnom ljudskom biću, uopšte imati bilo kakve veze sa njima!? Jer ako se oni mogu smatrati hrišćanima nakon Magdeburške tragedije, Vartolomejske noći, Jasenovca, Oluje i Bljeska……onda ja sebe ne vidim u tom društvu. Onda ostajem sama sa raspetim Hristom.
Odlicno pismo. Bravo.
Postovani kolega,
sa ovim jasnim predstavljanjem više necete biti samo advokat, vec, slobodno mogu reci heroj koji može postradati radi istine i pravde. Neka vas Bog podrzi i okrijepi.
U pravu ste. OVOVJE DALEKO IZNAD ADVOKATURE – GENIJALAN UM. ONI TO NE PRASTAJU!! UZ BOZJU POMOC!!!
A kako ce Vam neznaveni odgovoriti. Ne ocekujte to jer prosto ne mogu.
Mogu pomoci da vrate neuplacen pdv
Zato što je jedan od glavnih zadataka Vatikana i rimokatoličke crkve uopšte likvidacija pravoslavlja kao navodno „šizmatičke“vere, tj. „odpadničke vere“ od „prave“ katoličke vere, kako proizilazi iz njihovog učenja.
U tom pravcu su se mnogi stavili u službu Vatikana i vatikanizacije svojih država i na njegovom su platnom spisku.
Knjaz Nikola je bio svestan opasnosti koja preti pravoslavlju u Crnoj Gori od prozeltizma, tj.katoličenja pravoslavnih pa je našao za shodno da to brani ustavnom normom. U toliko se suštinski razlikuju Crna Gora i Montenegro.
POSTOVANI GOSPODINE, BOG VAM POMOGAO! JASNIJE MISLI I HRABRIJEG STAVA DUGO NE BI, DO VAS!
https://n2.rs/vesti/15-godina-posle-ko-je-odgovoran-za-martovsko-nasilje-na-kosovu/attachment/rusenje-pravoslavne-crkve-kosovo/
DPS moze sve,vrtanje Milove crkve.Izbori 2020 !Mi znamo kako!
Usi smo u NATO uci cemo i u EU a predhodno u pakao!