Насловна Политика Русија победила у информативном рату

Русија победила у информативном рату

0
ПОДИЈЕЛИ

Руководство Управног савета за радиодифизију (америчка служба задужена за државне медије као што су „Глас Америка“ и „Радио Слобода“) сматра да Русија побеђује у информативном рату коју је „сама покренула“.

rasa tudej 409x221 Русија победила у информативном рату

Наши антиамерички конкуренти по снази побеђују у информационом рату који су сами покренули… Стратегија америчких медија треба да се промени„,  сматрају у Управном савету за за ради-дифизију, преноси француски лист „Експрес“.

За десет година Русија је успела да се учврсти на међународном информационом пољу, пре свега захваљујући телевизији „Раша тудеј“ (РТ) која данас емитује програм на осам језика.

Она је покренута 2005. године по налогу председника Владимира Путина у две сврхе: да се разруши монопол антисаксонских медија и створи објективна слика о Русији.

Отелотворење нове руске дипломатије

„Крајње време је да Запад протрља очи и види шта у Русији спремају већ десет година!“, кличе познати репортер и експерт за Русију Ана Нива. Према њеним речима, РТ представља „нову форму дипломатије“, средство уз помоћ којег Руска Федерација преноси свету свој поглед спољне политике:

Нико себе не обмањује. РТ ради по налогу. Осим тога, Русе апсолутно не брину потрошена средства, јер одлично знају какво оружје предстваља ова телевизија

Сакупивши милион и по потписа, РТ је постао највећи информативни канал на Јутјубу, много испред Си-Ен-Ен и „Ал-Џазиру“ које имају 875 000, односно 716 000 потписа. Осим тога, то је једина телевизија која је успела да забележи милијарду прегледа. Прави рекорд.

Све је почело 2003. године када је Владимир Путин затражио да се направи анкета о томе како Американци гледају на Русију. Резултат се показао доста јасан. Председник је схватио да његова земља има озбиљне проблеме са имиџом.

Како би то исправио, решио је да не губи време и створи међународни информативни канал на енглеском језику. Он је требао да омогући Москви да пружи одговор извештавању страних новинара који су се били фокусирали само на корупцију и људска права, давајући тиме лошу слику Русије.

Кремљ се још боље убедио у потребу за телевизијом након два догађаја: гасне кризе са Украјином 2006. године и грузијске кризе 2008. године. Током тих догађаја Русија је постала мета оштрих напада, а њен имиџ у иностранству је осетно опао.

Тада је Кремљ одлучио да прошири и интензивира своју пиар стратегију. Контранапад је почео 2007. године отварањем „Русија ел-Јаум“, канал намењен арапској аудиторији. Две године касније РТ је почео да се емитује на шпанском језику. У овом случају циљ је опет била латиноамеричка публика са којом је већ почео да ради ЦННЕ (шпанска верзија ЦНН).

У 2010. години на америчком тржишту се отвара РТ Америца. Прошле године на свет су се појавиле РТ УК, РТ Деутцхланд и РТ Цхинесе. Од свог настанка РТ непрестано шири своје присуство.

Алтернативна тачка мишљења

Иако РТ тежи да буде весник интереса Русије, он то ради са финесама које нису биле својствене програму „Радија Москве“ из Совјетског савеза и хладног рата. Телевизија је, према изјавама његовог руководства, у супротности са информативним „мејнстримом“ и предлаже алтернативни поглед на догађаје.

Поставши равнотежа традиционалним медијима она потврђује своју легитимност“, објашњава Ана Нива. Ништа боље, ако желите да привучете све оне који су разочарани истоветним медијима (међу њима има доста присталаца теорије завере).  

Иако је тачка гледишта заиста алтернативна, за форму се не може рећи. „Канал користи савремену телевизијску технику западне демократије. При томе, талентовано“, Као и код сваког угледног канала, РТ има ленту и редакцију… Он ради све да не одбије обичног гледаоца навикнутог на одређену шему медија

Спутњик – последња карика у руском ланц

Без обзира на полемике, Русија нема намеру да се зауставља на тако успешном путу. У новембру прошле године она покреће нови медиј, портал на 29 језика!

Спутник је највећи информативни бренд са савременим центрима у најважнијим светским престоницама. Спутњик говори оно што други прећуткују„.

Нова организација преузима дијалектику РТ јер исто користи алтернативни приступ.Назив није случајно изабран. У суштини, то је ударац по носу Американцима.

Ради се о првом вештачком сателиту Земље који је СССР послао у орбуту 1957. године. Тада су амерички медији овај догађај крстили са „Технолошки Перл Харбур“.

ПОСТАВИ ОДГОВОР:

Please enter your comment!
Please enter your name here